Rejseselskab: Thailand mere populær end nogensinde

Rejseselskab: Thailand mere populær end nogensinde

Artiklen fortsætter efter videoen


Thailand har længe været en af de mest populære rejsedestinationer for danskerne. Samtidig fortsætter interessen for det sydøstasiatiske land med at vokse. Rejseselskabet TUI rapporterer om højere bookingniveauer til Thailand for den kommende vinter sammenlignet med samme periode sidste år. Efter premieren på den populære TV-serie The White Lotus har rejsebureauet set en stigning i trafik på relaterede søgeord i forbindelse med Thailand og The White Lotus.

Denne vinter har TUI solgt 29 procent flere rejser til Thailand end samme periode sidste år. Lige nu har TUI desuden solgt 9 procent flere rejser til Thailand til næste vinter, end de havde på samme tidspunkt sidste år. På generelle Google-søgninger ser TUI desuden et stigende antal søgninger på, hvor tredje sæson af The White Lotus er optaget.

“Der er en stor interesse for Thailand, og trenden ser ud til at fortsætte ind i næste vinter. Udover den betagende natur og den rige madkultur tilbyder Thailand et bredt udvalg af hoteller af høj kvalitet, som appellerer til vores danske gæster. Det er en destination med mange tilbagevendende besøgende, der kommer tilbage år efter år,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.

Stigning i web-søgninger efter TV-premiere
TV-serier og film inspirerer til rejser mere end nogensinde – et fænomen kaldet “set-jetting”, hvor rejsende vælger deres destinationer baseret på steder, der er vist i populærkulturen. Efter premieren på tredje sæson af The White Lotus har TUI set en stigning i webtrafik relateret til Google-søgninger for seriens optagelsessteder. Samme tendens er set tidligere, herunder for hitserien Game of Thrones, hvor blandt andet Dubrovnik i Kroatien steg i popularitet og ikke mindst for anden sæson af The White Lotus, som fandt sted på Sicilien.  

“Vi har set en stigning i webtrafikken relateret til søgninger på TV-seriens optagelsessteder i Thailand. Dette beviser den stærke indflydelse, som populærkultur har på rejsetendenser. Denne uge har vi også observeret en stigning i bestillinger til Koh Samui – et af seriens optagelsessteder – sammenlignet med samme tidspunkt sidste år,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.

Share